tirsdag den 1. september 2015

Kuglebane



Kuglebane i undervisning

Her idag i skulle vi lave en kuglebane, vi aftale på holdet at vi skulle lave den langsomste bane, vi ville tage tid på hvor lang tid banen tog for kuglen at komme igennem, vi måtte prøve tre gange og den bedste tid blev skrevet ned, vi måtte lave med alle materialer i rummet. Denne aktivitet egner sig godt til børnehavebørn og SFO børn, da de nemmere kan være med til at lave baner og udtænke ideer.

I min gruppe tænkte vi meget over hældning, længde, friktion og indholdet i banene skulle være. Vi gik igang med at finde ting/materialer til banen, vi fandt vat, ispinde, elastikker, sandpapir, toiletruller, køkkenruller, træklodser, tape, plastikkrus, en sushimåtte, limpistol. 

Billeder herunder viser hvordan vi havde sat banen op, 
efterhånden som der kom flere og flere dele på banen, 
afprøvede vi banen, rettede til, lavede banen om flere
gange i løbet af den 1½ time vi fik til at færdiggøre
banen inden vi skulle vise og fortælle om det til resten
af holdet. 

Billedet ovenover er det færdige resultat af banen og den blev afprøvet og desværre var vores bane ikke så langsom som nogle af de andres.. Vores tog ca. 5 sekunder og 89 milisekunder....

Video af vores bane :-)

Gruppe: Mette, Bettina, Christina og Sanne

1 kommentar:

  1. Hejsa. Jeg kan ikke se billederne. Kan du mon hjælpe mig? Jeg skal lave kuglebaner i min bhv. klasse og faldt over din side. Kan du mon hjælpe mig lidt, så jeg kan se jeres fine baner? På forhånd tak for hjælpen.
    Vh Malene Bonde.

    SvarSlet